اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در شهرستان البرز

به گزارش وبلاگ ساده، رئیس بهزیستی استان شهرستان البرز از اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی برای 500 سالمند خبر داد .

اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در شهرستان البرز

شیرین فرازمند رئیس بهزیستی استان شهرستان البرز از اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی برای 500 سالمند خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای دانش، تغییر نگرش و در نهایت تغییررفتار و ارتقاء کیفیت زندگی در گروه های میانسال و سالمند طراحی شده است و تسهیلگران بهزیستی تا پایان سال با شناسایی سالمندان ومیانسالان درمحلات وادارات اجرا خواهند کرد.

فرازمند با تأکید بر لزوم پیشگیری در خصوص بیماری های شایع در دوران سالمندی، خاطرنشان کرد: در این جلسات اصول مواجهه و پیشگیری از بیماری های دیابت، پوکی استخوان، آرتروز، بیماری های قلبی، سکته مغزی و پیشگیری از سقوط به عنوان تهدیدات جدی در بین سالمندان آموزش داده می شود.

وی افزود: برنامه پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی به صورت آموزش حضوری با محتوای آموزشی معین از طریق 10 تسهیل گر و کارشناسان شهرستان به گروه های هدف اصلی شامل میانسالان وسالمندان آموزش داده می شوند تا موجب اقزایش آگاهی وتغییر نگرش و رفتار افراد سالمند شوند.

فرازمند، گروه های هدف درحوزه های مختلف سازمان بهزیستی مانند سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز روزانه سالمندان، زنان سرپرست خانوار، افراد عضو کانون های بازنشستگی، افراد تحت پوشش بنیاد های فرزانگان و کانون های جهاندیدگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و فرهنگسرا های شهرداری را ازجمله گروه های هدف این طرح برشمرد.

وی یادآور شد: سالمندان در صورت سپری کردن دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه راداشته باشند.

وبلاگ ساده قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در شهرستان البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در شهرستان البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید