اعلام برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ ساده، میراث آریا/ براساس اخبار منتشر شده، اعلام برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته میراث فرهنگی صورت گرفت.

اعلام برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته میراث فرهنگی

برنامه های متنوعی از سوی این مجموعه طی هفته میراث فرهنگی و روز دنیای موزه در نظر گرفته شده که تا 3 خرداد امسال ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند از نمایشگاه ها و کارگاه های برپا شده بازدید نمایند.

نمایشگاه های 29 اردیبهشت

قرار بر این است 29 اردیهشت نمایشگاه پوشاک ارامنه در موزه پوشاک سلطنتی برگزار گردد؛ این نمایشگاه از ساعت 10 صبح شروع می گردد و در آن 20 دست لباس کامل ارامنه ایران در منطقه ها مختلف از جمله اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تبریز، جلفا، 5 دست لباس بازسازی شده مربوط به 60 سال پیش و بعلاوه چند عدد رومیزی دست دوز از سوزن دوزی های ارامنه به نمایش گذاشته می گردد. علاوه بر موارد اشاره شده، 2 تن از هنرمندان پیشکسوت سوزن دوزی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

دیگر نمایشگاه تحت عنوان باغ فرنگی 29 اردیبهشت در موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد از ساعت 11:30 شروع می گردد و نمایشگاه اسنادی در رابطه با باغ تاریخی سعدآباد است.

نمایشگاه عکس دفتر یادبود امضاهای سران و شخصیت های فرهنگی اجتماعی کشورهای مختلف دنیا نیز 29 اردیبهشت امسال در موزه برادران امیدوار از ساعت 12:30 شروع خواهد شد.

نمایشگاه نقاشی خط و خطوط تفننی در دوره قاجار همانند سه نمایشگاه دیگر اشاره شده، 29 اردیبهشت امسال در موزه میرعماد برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از ساعت 15 دایر می گردد و شامل 35 اثر از آثار مخزن و موزه میرعماد خواهد بود.

نمایشگاه های 30 اردیبهشت

30 اردیبهشت امسال در ادامه برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در سال 1401، نمایشگاه و نشست تخصصی نشانه شناسی نقاشی بچه ها از آثار استاد بهزاد برگزار می گردد. این نمایشگاه از ساعت 11 تا 16 به طول خواهد انجامید و طی آن به تحلیل آثار بچه ها به وسیله دکتر رامتین شهبازی از مدرسان دانشگاه پرداخته خواهد شد. نمایشگاه کارگاه های تخصصی آشنایی بچه ها با میراث فرهنگی نیز 30 اردیبهشت برگزار می گردد و شامل آشنایی بچه ها با فعالیت های مختلف شغلی موزه اعم از مسئول موزه، راهنمای موزه، حفاظت، فضای سبز، خدمات و تاسیسات است.

برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد؛ یکم و سوم خرداد

کارگاه آموزش پژوهش و مقاله نویسی یکم خرداد ساعت 14 با مشارکت انجمن علمی جغرافیای دانشگاه علوم و تحقیقات شروع می گردد و سوم خرداد نیز نشست موزه و معلولان در سالن خلیج فارس از ساعت 10 با مشارکت کمیته ملی موزه های ایران برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی

به "اعلام برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در هفته میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید