تورهای تابستانی و توصیه هایی برای خرید اینترنتی این تورها

به گزارش وبلاگ ساده، با فرارسیدن تابستان و ایام اوج سفرهای داخلی و خارجی، رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران درباره سایت های نامعتبر خدمات گردشگری هشدار داده است و توصیه هایی را برای خرید اینترنتی تورهای تابستانی دارد.

تورهای تابستانی و توصیه هایی برای خرید اینترنتی این تورها

در حالی که ایام اوج سفرهای داخلی و خارجی برای ایران از راه رسیده است، بسیاری از هموطنان که قصد دارند با تور سفر نمایند اقدام به خرید این تورها به وسیله اینترنت می نمایند. در همین حال اما موارد مختلفی از کلاهبرداری ها در پوشش فروش تورهای داخلی و خارجی که اغلب مقرون به صرفه تر هم هستند، رخ می دهد.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در این باره به گردشگران و کاربران فضای مجازی هشدار می دهد و معتقد است که تعداد سایت های نامعتبری که خدمات گردشگری عرضه می نمایند، افزایش یافته است. حسن تقی زاده انصاری می گوید:

افزایش تعداد این سایت ها و شبکه های اجتماعی با انتشار قیمت های مجذوب کننده و وسوسه برانگیز و البته مقرون به صرفه تر از محصولات دفاتر خدمات مسافرتی سبب گرایش بسیاری از مردم به این سایت های اینترنتی و حتی تبلیغ در شبکه های اجتماعی و دهان به دهان شدن آنها، شده است.

او در عین حال هشدار می دهد که در صورت خرید اینترنتی تور و بسته های سفر حتما نکات امنیتی را رعایت کنید و از سایت های معتبر و شناخته شده دارای مجوز خرید کنید.

این فعال گردشگری، خرید خدمات مسافرتی مطمئن در اینترنت را نیازمند آگاهی می داند و می افزاید که چه بسیار افرادی که اطلاعات و مدارک شخصی یا پول خود را از این طریق از دست داده اند.

انصاری درباره نحوه تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن این سایت ها نیز بیان می نماید که کاربران و استفاده نمایندگان اینترنت در صورت تمایل به خرید آنلاین یا الکترونیکی خدمات مسافرتی، تور، بلیت قطار، گرفتن ویزا، رزرواسیون هتل و بلیت مراکز تفریحی باید نخست مطمئن شوند آن سایت، معتبر است. می توان از لوگوی بانک ها و نیز سایت های مرتبط با موسسات و تاسیسات گردشگری دارای مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا سازمان هواپیمایی کشوری که در این سایت ها درج می گردد، متوجه این موضوع شد.

بعلاوه به گفته رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، باید تعهدات درج شده مربوط به هر یک از خدمات سفر به دقت مطالعه و نسخه ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات، تشکیلات و سایر جزئیات سفر آنالیز و دریافت گردد. او یادآور می گردد که هرگز از سایت های ناشناس و بی ارتباط با شرکت های مسافرتی و هتل ها که با عناوین و نرخ های مجذوب کننده، قصدسوء استفاده از مسافران و گردشگران را دارند خرید نکنید و بعلاوه هنگام خرید و پرداخت آنلاین هزینه در سایت ها، اگر به سایت اصلی بانک متصل نشدید، هرگز اطلاعات بانکی خود را وارد نکنید.

انصاری تاکید می نماید که از پرداخت هر گونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص یا کارمندان کانتر دفاتر مسافرتی خودداری و هرگونه وجه را تنها به حساب رسمی شرکت خدمات مسافرتی واریز کنید.

این فعال بخش خصوصی، نسبت به ارسال بعضی پیامک ها نظیر برنده شدن در قرعه کشی سفر خصوصا سفرهای خارجی و اروپایی به وسیله بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی فعالیت می نمایند، نیز هشدار می دهد.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در نهایت به فعالان گردشگری پیشنهاد می نماید که طراحی و ساخت سامانه الکترونیکی شرکت خود را به موسسات معتبر بسپارند و نسبت به حفظ سایت و سامانه الکترونیکی اطلاعات خصوصی کاربران خود در مقابل حملات در فضای مجازی، پیش بینی های لازم را به عمل آورند. حالا به نظر می رسد تکنولوژی هایی نظیر اینترنت، با همه امکان هایی که به کاربران می دهند در بعضی موارد این چنینی نیز آنها را با تهدیدهایی روبرو می نمایند. تهدیدهایی که با آگاهی خنثی خواهند شد.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد

به "تورهای تابستانی و توصیه هایی برای خرید اینترنتی این تورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای تابستانی و توصیه هایی برای خرید اینترنتی این تورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید