خریدهای نوروزی و کاهش ظرفیت معابر در شرایط بارانی اصلی ترین دلایل ترافیک دیشب مرکز

به گزارش وبلاگ ساده، خبرگزاری خبرنگاران-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی از دلایل ترافیک شب گذشته تهران افزایش سفرها برای خرید نوروزی بعد از دو سال تعطیلی است، علاوه بر این در بارندگی ها به طور استاندارد 25 درصد ظرفیت معابر نسبت به شرایط عادی کاهش پیدا می نماید.

خریدهای نوروزی و کاهش ظرفیت معابر در شرایط بارانی اصلی ترین دلایل ترافیک دیشب مرکز

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساده، سید مجتبی شفیعی در گفت وگوی زنده تلویزیونی با شبکه سه سیما درباره شرایط ترافیک شبانه روز گذشته تهران گفت: شب گذشته سنگین ترین ترافیک سال 1400 را شاهد بودیم به طوری که 41 درصد افزایش در طول شبکه معابر درگیر را نسبت به شب قبل از آن داشتیم؛ یکی از دلایل آن نیز افزایش سفرها برای خرید نوروزی بعد از دو سال تعطیلی است. تمایل انباشته ای در مردم برای خرید شکل گرفته بود و باعث افزایش حجم سفرها در روزهای اخیر شد، علاوه بر این در شرایط بارندگی به صورت استاندارد 25 درصد ظرفیت معابر نسبت به شرایط عادی کاهش پیدا می نماید و اگر آبگرفتگی نیز اتفاق بیفتد مزید بر علت می گردد.

وی درباره علت دیگر ترافیک اعلام کرد: از طرف دیگر ضعف جدی در زیرساخت ها وجود دارد و در سال های گذشته توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی نشده است. این فرسودگی باعث شده به تدریج تعداد اتوبوس ها کاهش پیدا کند و خرابی ها در واگن های مترو افزایش یابد. بعلاوه تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عموی به علت کرونا کاهش پیدا نموده و درمجموع حرکت مردم به سمت استفاده از خودروهای شخصی بیشتر شده است؛ بنابراین همه این دلایل شرایط فعلی را ایجاد نموده است.

شفیعی در ادامه درباره راهکارهای حل مشکل ترافیک اظهار کرد: راهکارهای بلند مدت داریم که با حمایت دولت و تزریق منابع عملی خواهد شد که البته در شرایط فعلی کاربردی ندارد؛ اگر بارندگی ها ادامه داشته باشد دو اقدام اساسی می توان انجام داد؛ یکی کاهش انجام سفرها از سوی شهروندان است یعنی سفرهای زائد حذف گردد و یا در طول شبانه روز توزیع گردد. به جای استفاده از خودروهای تک سرنشین هم سفرها به صورت هم پیمایی انجام گردد و حتی المقدور شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه یک سری از اقدامات نیز باید به وسیله شهرداری و پلیس انجام گردد، اضافه نمود: جلوگیری از آبگرفتگی ها، برطرف زوائد و موانع موجود در شبکه و روان سازی آن، حضور بیشتر عوامل راهور و به کارگیری حداکثر توان حمل و نقل عمومی می تواند مشکل شهروندان را کاهش دهد. برنامه ریزی این کارها اجرا شده است؛ اما عامل اصلی رفتار ترافیکی مردم است که خواهش ما از مردم این است که سفرها را موکول به ساعات پایانی روز ننمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "خریدهای نوروزی و کاهش ظرفیت معابر در شرایط بارانی اصلی ترین دلایل ترافیک دیشب مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریدهای نوروزی و کاهش ظرفیت معابر در شرایط بارانی اصلی ترین دلایل ترافیک دیشب مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید