سینما با حضور بچه ها با نشاط تر می گردد

به گزارش وبلاگ ساده، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم تقویت سینمای کودک و نوجوان، گفت: سینما با حضور بچه ها و نوجوانان محیط شادتر و با نشاط تری می گردد و بزرگسالان را هم ترغیب به حضور در این فضا می نماید.

سینما با حضور بچه ها با نشاط تر می گردد

یوسف امینی در مراسم اکران همزمان فیلم های سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان که امشب، 16 مهر ماه، در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: حضور بچه ها و نوجوانان به اسم داور یکی از مزیت های این دوره از جشنواره است.

وی با بیان این که سینما با حضور بچه ها و نوجوانان محیط شادتر و با نشاط تری می گردد و بزرگسالان را هم ترغیب به حضور در این فضا می نماید، ادامه داد: جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان متعلق به این گروه سنی است و حضور آنان به اسم داور می تواند در انتخاب برترین آثار این جشنواره یاری شایانی کند.

امینی توضیح داد: دنیای بچه ها منحصر به فرد است و ساخت فیلم های متعلق به این گروه سنی می تواند به ترویج مباحث تربیتی و آموزشی متعلق به این سن یاری شایانی کند. بچه ها و نوجوانان آینده سازان این کشور هستند و اگر بخواهیم نسل موفقی داشته باشیم، باید ساخت فیلم های متعلق به این نسل با رویکرد تربیتی و آموزشی توسعه یابد و برگزاری چنین جشنواره هایی هم تقویت گردد.

سیدحجت طباطبایی، رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، هم در حاشیه این مراسم گفت: 10 فیلم از آثار سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم بچه ها و نوجوانان اصفهان از 16 تا 20 مهر ماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد به نمایش گذاشته می گردد. این فیلم ها از بخش ایران جشنواره انتخاب شده و در 2 سانس 17 تا 19 و 19 تا 21 ویژه بچه ها و نوجوانان به نمایش در می آید.

وی ادامه داد: این فیلم ها شامل پسران دریا، یدو، لیپار، داستان های هزار و یک روز، بام بالا، برزنگی، بلیت، شهر گربه ها و میان صخره ها و پویانمایی ها و فیلم های کوتاه آی دی، دوچرخه باز، بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر، ستارگان زیر باران، برای بار دوم، درختان خیابان ولی عصر یا امپرسیون، عملیات طبقه دوم، منم سمیرا و وادیار خواهد بود.

طباطبایی با اشاره به اینکه هر یک از این فیلم ها به وسیله گروه 23 نفره ای از داوران کودک و نوجوان خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار می گیرد، اعلام کرد: در نخستین روز از برگزاری این جشنواره فیلم های پسران دریا ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و یدو ساخته مهدی جعفری، ویژه گروه سنی نوجوانان، به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در انتها این مراسم یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جواد روشندل، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همراه با بچه ها و نوجوانان به تماشای فیلم پسران دریا نشستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سینما با حضور بچه ها با نشاط تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما با حضور بچه ها با نشاط تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید