ماجرای فراخوان ایران خودرو چیست؟، سکوت خودروسازان درباره تصادف بهبهان!

به گزارش وبلاگ ساده، اخیرا خبری منتشر شد که یکی از دو خودروساز اصلی کشور فراخوانی را مبنی بر مراجعه مشتریان برای بازبینی و به روز رسانی نرم افزارهای ACU به نمایندگی های خود ارائه نموده است. پیگیری های خبرنگاران نشان می دهد که این شرکت ایران خودرو بوده است.

ماجرای فراخوان ایران خودرو چیست؟، سکوت خودروسازان درباره تصادف بهبهان!

در این فراخوان ها، برای مشتریان نوبت پذیرش در زمان های مختلف مشخص شده تا نرم افزار خودروها که از قطعات مرتبط با ایربگ هستند، بازبینی و به صورت رایگان به روز رسانی می گردد.

این خودروساز در این فراخوان ها تاکید نموده است که در صورت عدم حضور مشتری در موعد مقرر، مسئولیت بروز ایرادها و حوادث با منشاء فراخوان از این شرکت ساقط می گردد.

ایران خودرو فراخوان خود را از سه ماه پیش صادر نموده است و موضوع هیچ ارتباطی با تصادف زنجیره ای بهبهان و نقص در عملکرد خودروها ندارد.

سکوت در برابر فاجعه جاده بهبهبان!

در پی بازنشدن کیسه هوای خودروها در تصادف زنجیره ای بهبهان، مسئولان بهانه های مختلفی را برای این موضوع مطرح کردند.

رئیس انجمن قطعه سازان علت باز نشدن کیسه های هوا را برخورد از عقب خودرو گفت. رئیس پلیس هدایت و رانندگی در رابطه با این تصادف گفت خودروسازان بجای فرافکنی و انحراف افکار عمومی باید در پی اصلاح کیفیت خودروها باشند. اما در این میان خودروسازان واکنشی نشان ندادند.

این در حالی است که ایران خودرو و سایپا تا کنون پاسخ قانع نماینده ای به این موضوع نداده اند.

چرا خودروسازان سکوت کردند؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در مصاحبه با وبلاگ ساده گفت: احتمال پاسخگویی صنعت خودرو و اعلام فراخوان در ایران بسیار پایین است. به این علت که مصرف نماینده برای خودروسازان اهمیتی ندارد. اگر مصرف نماینده برای خودروساز مهم بود، خودروی با کیفیت فراوری می کرد.

او اضافه کرد: در صورت بروز نقصی در خودرویی مانند اتفاق تصادف زنجیره ای بهبهان باید متصدی ایمنی کشور یعنی سازمان استاندارد، اقدام و اعلام جرم عمومی کند.

اقدام معمول خودروسازان جهان

زاوه گفت: معمولا در چنین اتفاقاتی اداره ایمنی کشورها به مساله ورود و با قطعه ساز برخورد می نمایند. در این مورد باید جریمه هایی نیز در نظر گرفت.

او بیان نمود: در تمام جهان اگر در خودرویی شائبه ایمنی پیش بیاید کمیته ای تشکیل می گردد و موضوع را به صورت دقیق و سریع آنالیز و رفع می نمایند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ ساده بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "ماجرای فراخوان ایران خودرو چیست؟، سکوت خودروسازان درباره تصادف بهبهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای فراخوان ایران خودرو چیست؟، سکوت خودروسازان درباره تصادف بهبهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید