مخالفت رسمی 10 کشور آمریکای جنوبی با برگزاری دو سال یک بار جام جهانی

به گزارش وبلاگ ساده، 10 فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی هم مخالفت خود با طرح پیشنهادی برگزاری جام جهانی به صورت هر دو سال یک بار اعلام کردند.

مخالفت رسمی 10 کشور آمریکای جنوبی با برگزاری دو سال یک بار جام جهانی

به گزارش وبلاگ ساده، فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا) در پی اجرایی کردن ایده برگزاری مسابقات جام دنیای هر دو سال یکبار است که مخالفان زیادی از جمله اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) دارد و حالا کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبل) نیز مخالفت خود با برگزاری این مسابقات به این شکل را اظهار داشت.

در بیانیه ای که کنمبل منتشر نموده، آمده است: پروژه مورد بحث به سنت تقریباً 100 ساله فوتبال دنیا پشت می نماید و تاریخِ یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی روی کره زمین را نادیده می گیرد. کنمبل از فرمت کنونی جام دنیای با ضوابط و سیستم های طبقه بندی آن پشتیبانی می نماید، چون ثابت نموده است که یک مدل پیروز است که بر اساس رجحان ورزشی است و به کوشش، استعداد و کار برنامه ریزی شده پاداش می دهد.

در ادامه این بیانیه می خوانید: هیچ علت، مزیت یا توجیهی برای تغییری که فیفا (برای مسابقات جام دنیای) ترویج می نماید، وجود ندارد. 10 کشوری که کنمبل را تشکیل می دهند، تأیید می نمایند که در جام دنیای که هر دو سال یکبار برگزار گردد، شرکت نخواهند کرد.

مسابقات جام دنیای از سال 1930 هر چهار سال یکبار برگزار می گردد. برزیل برنده پنج دوره جام دنیای و آرژانتین برنده دو دوره جام دنیای عضو کنفدراسیون آمریکای جنوبی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت رسمی 10 کشور آمریکای جنوبی با برگزاری دو سال یک بار جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت رسمی 10 کشور آمریکای جنوبی با برگزاری دو سال یک بار جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید