گردش فوتبالی در دوحه با مترو ، با کارت های دیجیتال Hayya رایگان تردد کنید ، ایستگاه های مترو قطر را روی این نقشه ببینید

به گزارش وبلاگ ساده، مترو دوحه گزینه مناسبی برای تردد فوتبال دوستان و گردشگرانی است که در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر به این شهر سفر می نمایند. در این بخش از پرونده ویژه جام جهانی قطر 2022 با سیستم حمل و نقل و ایستگاه های مترو دوحه آشنا می شوید.

گردش فوتبالی در دوحه با مترو ، با کارت های دیجیتال Hayya رایگان تردد کنید ، ایستگاه های مترو قطر را روی این نقشه ببینید

به گزارش وبلاگ ساده، قطر با مساحت 11.636 کیلومتر مربع (4.493 مایل مربع) کشور کوچکی است. پیمودن شرق به غرب این کشور حدود یک ساعت و شمال تا جنوب آن حدود 2 ساعت زمان می برد.

بیش از 80 درصد از مردم این کشور در شهر دوحه و اطراف آن در کناره های سواحل شرقی این کشور زندگی می نمایند. شهروندان دوحه می توانند از چند گزینه حمل و نقل در این شهر برای رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده نمایند. از جمله وسایل حمل و نقل در دوحه می توان به مترو، ترام (تراموا) و شبکه اتوبوس و خودروهای اجاره ای اشاره نمود. بعلاوه سیستم های تاکسی اینترنتی اوبر Uber و کریم Careem نیز در قطر فعال هستند و با استفاده از این سیستم ها مسافران قادر خواهند بود، به وسیله تلفن های همراه هوشمند با رانندگان تاکسی در دوحه ارتباط برقرار نمایند.

برای بزرگنمایی بیشتر روی تصویر کلیک کنید

یکی از سیستم های مهم حمل و نقل در دوحه قطر مترو است، از این نظر که به احتمال زیاد در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در 8 ورزشگاه شهر دوحه، مسافران بسیاری به این شهر سفر خواهند کرد، متروی قطر می تواند در بازه زمانی برگزاری مسابقات جام جهانی نقش مهمی در کاهش ازدحام و بار ترافیکی در سطح زمین ایفا نماید. قطار زیرزمینی مرکز قطر از سال 2019 عملیاتی شده است.

متروی دوحه دارای 3 خط به طول تقریبی 76 کیلومتر است. لوکوموتیوهای متروی قطر قادرند با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت نمایند که از این نظر یکی از لوکوموتیوهای سریع بدون راننده در سراسر جهان محسوب می شوند.

خبر خوش دیگر برای هواداران فوتبالی که به دوحه سفر می نماید این است که آن ها خواهند توانست با استفاده از کارت های دیچیتال Hayya از تاریخ 11 نوامبر تا 23 دسامبر به طور رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی شهر دوحه استفاده نمایند.

سایر مطالب پرونده ویژه جام جهانی قطر 2022 وبلاگ ساده را می توانید در لینک های زیر بخوانید:

  • تصاویر | 3 موزه مجذوب کننده و مهم شهر دوحه را بشناسید
  • تصاویر | ردپای ایران در موزه های بزرگ قطر | در طول مسابقات جام جهانی قطر بازدید از این دو مکان را از دست ندهید
  • تصاویر زیباترین و بزرگترین مساجد قطر | مسجد ایالتی و باشکوه دوحه را ببینید | جاذبه ای تماشایی برای مسافران جام جهانی 2022
منبع: همشهری آنلاین

به "گردش فوتبالی در دوحه با مترو ، با کارت های دیجیتال Hayya رایگان تردد کنید ، ایستگاه های مترو قطر را روی این نقشه ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش فوتبالی در دوحه با مترو ، با کارت های دیجیتال Hayya رایگان تردد کنید ، ایستگاه های مترو قطر را روی این نقشه ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید