میزان گیری حرکات چشم با دستگاهی دانش بنیان دقیق تر می گردد

به گزارش وبلاگ ساده، دستگاه رهگیر چشمی، سامانه حساس و مهمی برای معین موقعیت چشم و میزان گیری حرکات آن است که به وسیله محققان کشورمان بومی سازی شده است.

میزان گیری حرکات چشم با دستگاهی دانش بنیان دقیق تر می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ساده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این سامانه شناختی در طول این سال ها با توسعه محورهای خدماتی خود، به نمونه مجهزی تبدیل شده که قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را داشته و صرفه جویی ارزی خوبی را نصیب کشور نموده است.

نمونه رومیزی و پرتابل

این سیستم در دو مقیاس رومیزی و پرتابل فراوری شده و در فرآیند ساخت آن از سخت افزار و نرم افزار رهگیر چشمی بهره برده شده است.

ازجمله کاربرهای مهم این محصول می توان به کاربرد در بازاریابی عصبی و حوزه روان شناسی مانند معین مقدار هوشیاری و توجه، تمرکز و خواب آلودگی اشاره نمود.

کاربرد در سیستم های تشخیصی

توانمندی ها و کاربردهای این سامانه سبب کاربرد وسیع آن شده است به طوری که مصرف کنندگان حقیقی آن، سیستم های تشخیصی، متخصصان بازاریابی عصبی، آزمایشگاه های علوم اعصاب و پژوهشگران حوزه های شناختی هستند.

در فراوری این سامانه از دانش و فناوری پایه پردازش تصویر، الکترونیک، هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزار استفاده شده است.

این سامانه با حمایت کارگروه توسعه فناوری ها و ابزارهای نوین برای ارتباط دوسویه با مغز ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت فراوری و توسعه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "میزان گیری حرکات چشم با دستگاهی دانش بنیان دقیق تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان گیری حرکات چشم با دستگاهی دانش بنیان دقیق تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید