تلویزیون در پی کشف استعدادها، اسحاقی: ایده هایتان را در قفسه ها نگذارید!

به گزارش وبلاگ ساده، یکی از داوران جشنواره صاحب قلم گفت: این نوع مسابقات در کشف استعداد ها تاثیر بسزایی دارد و افراد که ایده هایشان در قفسه ها بوده و به هر علت ارائه نشده، عرضه شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد و صندلی خود را می یابند.

تلویزیون در پی کشف استعدادها، اسحاقی: ایده هایتان را در قفسه ها نگذارید!

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ساده، علیرضا اسحاقی داور جشنواره صاحب قلم درباره آثار رسیده به جشنواره صاحب قلم و کیفیت کار های ارائه شده، گفت: مجموعه کار های ارسالی شده به جشنواره از تنوع خوبی برخوردار بود. به شخصه به علت علاقه، تمام کار ها که بعضی طرح تک صفحه ای و تعدادی فیلمنامه کامل (میانگین 3 صفحه) بود خواندم. از نظر من تنوع آثار بسیار خوب بود و به وسیله نویسندگان خوش قریحه نوشته شده بود.

وی ادامه داد: ایده و طرح های خوبی را شاهد بودم حتی اگر این افراد آموزش لازم را هم ندیده باشند، اما ایده های خوبی داشتند که دارای ظرفیت تبدیل شدن به یک فیلمنامه را در کار ها شاهد بودم.

وی درباره امکانی برای تبدیل شدن ایده ها و طرح ها به فیلمنامه گفت: مرکز شهید اوینی موقعیتی فراهم اورده که آثار و ایده های درخور توجه و برتر با آموزش به ایده پردازان نگارش شده و با همکاری سیما فیلم فراوری گردد که موقعیت بسیار خوبی است من سراغ ندارم مسابقاتی از این دست که بهترین ها موقعیت فراوری بیایند.

اسحاقی از مدیران صداوسیما درباره تاثیر این دست مسابقات و فراخوان ها در کشف استعداد ها گفت: این نوع مسابقات در کشف استعداد ها تاثیر بسزایی دارد و افراد که ایده هایشان در قفسه ها بوده و به هر علت ارائه نشده، عرضه شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد و صندلی خود را می یابند. من که سال های متمادی در سازمان و در بخش های مختلف مدیریت کردم، قیاس می کنم بعضی از این آثار که به وسیله افراد مبتدی نوشته شده شاید با بعضی آثاری که در سازمان صدا و سیما مصوب می گردد برابری نموده و اگر به درستی پردازش گردد به آثار موفقی بدل می شوند. طرح ها و ایده های خوبی ارایه شده که اگر افراد در کنار نویسندگان توانمند قرارگیرند منتج به کار های خوبی خواهد شد.

وی این دست فراخوان ها و مسابقات را در کشف استعداد ها موثر دانست و گفت: این نوع مسابقات و فراخوان ها در کشف استعداد ها موثر است به خصوص که مرکز شهید آوینی موقعیت آموزش برای افراد را هم فراهم می اورد و نویسنده های جوان و خوبی در کنار نویسندگان با تجربه، نتایج خوبی را رقم می زند. البته که برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه سخت و پیچیده ای وجود دارد، اما با کوشش و پشتکار افراد با انگیزه و مستعد این امر شدنی است.

وی در سرانجام گفت: این نکته را هم باید متذکر شوم رسانه ملی با توجه به نیازش به ساخت آثار تصویری می تواند از این استعداد ها بهره برده و به یاری جوانان ایده پرداز و خوش قریحه و سرمایه گذاری روی این افراد به فراوری کار های موثر و خلاق دست یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تلویزیون در پی کشف استعدادها، اسحاقی: ایده هایتان را در قفسه ها نگذارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون در پی کشف استعدادها، اسحاقی: ایده هایتان را در قفسه ها نگذارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید