معادل یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش وپرورش استثنایی

به گزارش وبلاگ ساده، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت بر اساس تفاهم نامه با فرهنگستان زبان و ادب فارسی کارگروهی برای واژه گزینی و معادل یابی واژه های بیگانه در حوزه بچه ها استثنایی تشکیل شده و این کارگروه تا به امروز صد واژه تخصصی را معادل یابی فارسی نموده است.

معادل یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش وپرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان با اعلام این خبر گفت: واژگان مصوب به فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارسال و پس از تأیید فرهنگستان در کتاب ها، مجلات و مقالات سازمان آموزش وپرورش استثنایی بکار برده خواهد شد.

معاون وزیر با اعلام آخرین شرایط سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان گفت: علی رغم مسائل سامانه سیدا تا به امروز 98 هزار و 919 نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش نوبت گیری شده اند و سنجش نوآموزان پیش دبستانی تا اوایل آذر ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تا به امروز 99.48 درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز در برنامه سنجش نوبت گیری شده اند که از این مقدار 96.9 درصد سنجش و در مدارس مناسب جایابی شده اند.

حسینی خواهان پیگیری پروژه های در حال تکمیل آموزش وپرورش استثنایی به وسیله سازمان نوسازی مدارس و ادارات استان ها شد و گفت: بر اساس آخرین آمار 160 پروژه مربوط به آموزش وپرورش استثنایی نیمه تمام هستند که حدود 40 پروژه از این تعداد تکمیل شده است و منتظر تجهیز است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمایش سرزمینی 14 استان کشور فاقد مدرسه اتیسم اختصاصی بودند که در 6 استان این مدارس با مشارکت خیرین در حال ساخت است.

معاون وزیر با بیان اینکه در امسال سه بسته تحولی آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور، جشنواره نشاط و غربال و مداخله بهنگام نوآموزان 5 تا 7 ساله در معرض مسائل ویژه یادگیری در آموزش وپرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است گفت: بعضی از شاخص های سه بسته تحولی توسعه مشارکت ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی استمراری بود که در امسال نیز اجرای این شاخص ها ادامه پیدا می نماید.

حسینی در خاتمه خواهان پیگیری صدور ابلاغ تمامی همکاران، تفویض اختیار و سنوات ارفاقی شد و گفت: امید است با پیگیری های مدام بخشی از مسائل همکاران آموزش وپرورش استثنایی مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "معادل یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش وپرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معادل یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش وپرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید