هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی به صورت بین المللی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ساده، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی در سال 1401 به دستور مهندس ضرغامی مبنی بر تعمیق روابط و توسعه بین المللی و معرفی صناعت جمهوری اسلامی ایران به صورت بین المللی و با موضوع منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد.

هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی به صورت بین المللی برگزار می گردد

به گزارش دنیای سفر از میراث آریا، پویا محمودیان عصر امروز دوشنبه 25 بهمن ماه 1400 در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی که با حضور مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل موزه ملی ایران برگزار گردید، با اعلام این خبر اضافه نمود: این جشنواره مجالی برای به نمایش گذاشتن هنر افرادی است که ساختن را هنر خود نموده اند.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: آشنایی با هنرمندان جوان، کشف استعدادهای تازه و ایجاد فضایی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران از اهداف برگزاری ششمین جشنواره فجر صنایع دستی است.

او با اشاره به فراخوان جشنواره از دو طریق عام و دعوت خاص، اضافه نمود: جشنواره سال جاری با سه محور استفاده از محصولات کاربردی، نمایش آثار دارای مهر اصالت ملی و بخش رویش سبز برگزار گردیده است.

محمودیان به ارسال بیش از 570 اثر به دبیرخانه جشنواره اشاره نمود و گفت: پس از دو مرحله داوری بیش از 300 اثر در جشنواره به نمایش عایدی. این در حالی است که در نهایت پنج نفر پیروز به دریافت دیپلم افتخار و پنج نفر پیروز به دریافت سرو سیمین خواهند شد و از پنج نفر که راه پدران خود را ادامه داده اند تجلیل به عمل می آید.

معاون صنایع دستی کشور رقابت زیبا و سالم شهرها و روستاهای جهانی را یکی از معین ترین تفاوت های این جشنواره مطرح نمود و یادآور شد: صنایع دستی به عنوان یکی از ارکان اصلی صنایع خلاق است و با نگاه هم افزایی در این اختتامیه شاهد پیوندی زیبا در حوزه صنایع خلاق هستیم که می تواند به فعال کردن اقتصاد هنر یاری کند.

منبع: دنیای سفر

به "هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی به صورت بین المللی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی به صورت بین المللی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید