ویدئو ، شکاک بودن همواره بد نیست!

به گزارش وبلاگ ساده، اگر به عنوان مخاطب فضای مجازی با خبرهای زیادی سروکار دارید و یکی از نشر دهندگان اخبار مختلف به گروه ها و دوستان و آشنایان هستید، لطفاً درباره بعضی خبرها کمی شکاک باشید.

ویدئو ، شکاک بودن همواره بد نیست!

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ساده، فضای مجازی به دلیل فراگیری در میان مردم جزئی تفکیک ناپذیر در زندگی شده است. دستیابی به اخبار گوناگون از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شده خبرهای دروغ هم گسترش بیشتری پیدا نمایند.

اگر به عنوان مخاطب فضای مجازی با خبرهای زیادی سروکار دارید و یکی از نشر دهندگان اخبار مختلف به گروه ها و دوستان و آشنایان هستید، لطفاً درباره بعضی خبرها کمی شکاک باشید. حتماً از صحت و درستی اخبار مطمئن شوید.

از خودتان بپرسید این خبر واقعاً اتفاق افتاده است؟ اینکه منبع خبر چیست و آیا معتبر است؟ شما می توانید با آنالیز و مقایسه خبر با منابع دیگر از صحت خبر مطمئن شوید یا اینکه نام نویسنده خبر را آنالیز کنید.

گاهی بعضی اخبار بدون منبع و نویسنده هستند که نشان دهنده عدم صحت خبر است. بیشتر خبرهای دروغ دارای غلط های املایی و نگارشی است که خود نشان دهنده کذب بودن آن است. این ها دلایلی است که می تواند شما را درباره درستی یا نادرستی خبر به جمع بندی برساند. پس شکاک بودن همواره هم بد نیست.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدئو ، شکاک بودن همواره بد نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، شکاک بودن همواره بد نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید