امضای 3 تفاهم نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت

به گزارش وبلاگ ساده به نقل از جهاددانشگاهی، در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی و در جریان بازدید جواد اوجی، وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه، 3 تفاهم نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و مجموعه وزارت نفت منعقد شد.

امضای 3 تفاهم نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت

ابلاغ قرارداد خرید خدمات فرآورش نفت خام با استفاده از تجهیزات فرآورش سریع احداث کارخانه ای به روش ساخت، مالکیت و بهره برداری، تفاهم نامه در زمینه امکان سنجی برنامه ریزی و انجام بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی و تأمین تجهیزات براساس شرایط دستگاه های حفاری و اعلام احتیاج شرکت ملی حفاری ایران، تفاهم نامه تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت قشم جهت تخلیه محیط پذیرنده براساس استانداردهای ملی کشور با استفاده از روش های ترکیبی و بیولوژیکی از جمله قراردادها و تفاهم نامه های منعقد شده در حاشیه نمایشگاه بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت بوده است.

بعلاوه، در ادامه امضای تفاهم نامه فراوری و تأمین 59 رول کلاف لوله مغزی سیار مورد احتیاج شرکت ملی نفت ایران بین کرامت الله افخمی نماینده شرکت ملی نفت ایران و دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی انجام شد.

آمادگی جهاددانشگاهی برای اجرای پروژه های مختلف در حوزه نفت

دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی نیز اظهار کرد: نفت ایران صنعتی است که پیچیده ترین فناوری ها در آن مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه فناوری در این صنعت علاوه بر این که احتیاجهای صنعت نفت را تأمین نموده و رقابت پذیری آن را حفظ می نماید، موتور محرک سایر صنایع نیز خواهد بود.

وی اضافه نمود: جهاددانشگاهی از گذشته ارتباط خوبی با صنعت نفت داشته است. این صنعت از توسعه فناوری ها استقبال زیادی نموده اما گله مندی ما اغلب این بوده که زمان تصمیم گیری ها در این زمینه خیلی طولانی است یعنی تا این که ما ادعایی را مطرح نموده و این ادعا ارزیابی شده و به قرارداد منجر گردد، زمان طولانی سپری می گردد.

طیبی ادامه داد: ما در دوره دولت نو رئیسی حدود یک ماه پیش با مسئولان وزارت نفت نشستی برگزار نموده و زمینه های همکاری و توانمندی های این نهاد را بیان و آمادگی خود برای اجرای پروژه های مختلف در این حوزه را اعلام کردیم.

رئیس جهاددانشگاهی اعلام کرد: با استقبال وزیر نفت و همکاران ایشان در این وزارتخانه و نیز شرکت های مختلف حوزه صنعت نفت کشور، زمینه برای ایجاد تفاهم نامه ها و قرادادهای مختلف بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت فراهم شد که طی این قراردادها بحث های مربوط به فراوری زودهنگام پیگیری و برنامه اجرایی آن شروع شد.

وی اظهار کرد: بعلاوه، توافق نامه نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران نیز در دستور کار دو نهاد واقع شده است که طرح بزرگی بوده و مبلغی در حدود 400 میلیون دلار را شامل می گردد. انعقاد تفاهم نامه در حوزه ساخت 59 حلقه کلاف دستگاه لوله مغزی سیار و نیز ساخت تجهیزات آب همراه نفت نیز از دیگر برنامه های ویژه تعامل و همکاری بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت است که امروز نهایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امضای 3 تفاهم نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای 3 تفاهم نامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید