اپل نخستین شرکت دو تریلیون دلاری جهان شد

به گزارش وبلاگ ساده، برای نخستین بار در تاریخ، مجموع ارزش سهام یک شرکت از رقم دو تریلیون دلار عبور کرد.

اپل نخستین شرکت دو تریلیون دلاری جهان شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران،تا خاتمه معاملات روزانه بورس نیویورک، ارزش هر سهم شرکت اپل به 467.77 دلار رسید تا بدین ترتیب این غول فناوری آمریکایی به نخستین شرکت بورسی تاریخ تبدیل گردد که ارزش سهام آن به بالای دو تریلیون دلار رسیده است.

نخستین بار و در سال 2018 شرکت اپل با عبور از سطح یک تریلیون دلاری رکورد زده بود و اکنون با پشت سر گذاشتن غول نفتی آرامکو عربستان به باارزش ترین برند دنیا نیز تبدیل شده است. شرکت های آمازون، مایکروسافت و آلفابت (شرکت مادر گوگل) دیگر شرکت های آمریکایی هستند که ارزش بازار آن ها بالای یک تریلیون دلار است و می توانند در کنار اپل نام خود را به عنوان غول های دو تریلیون دلاری ثبت نمایند.

طبق اعلام خبرگزاری بلومبرگ، تنها از ابتدای سال جاری تا به امروز ارزش سهام اپل در بازار بورس نیویورک (شاخص اس اند پی 500) بیش از 60 درصد رشد داشته است. سال قبل نیز ارزش سهام این شرکت بیش از 120 درصد افزایش یافته بود.

یکی از اصلی ترین دلایل رشد سهام شرکت اپل مربوط به سودآوری 59.7 میلیارد دلاری آن در دوره منتهی به ماه ژوئیه بوده است که عملکرد بسیار پیروزی با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فروشگاه های عرضه محصولات این شرکت در سطح دنیا محسوب می گردد.

شرکت اپل در حالی 33 سالگی خود را جشن می گیرد که کماکان عظیم ترین تولیدنماینده موبایل در آمریکا و نیم کره غربی محسوب می گردد و استراتژی تیم کوک- مدیرعامل این شرکت در تغییر سبک فعالیت این برند باعث شده است تا در دید معامله گران، اپل علاوه بر آن که برندی سخت افزاری شناخته گردد به عنوان یک برند پیروز در حوزه نرم افزار نیز شناخته گردد. به لطف افزایش محسوس سودآوری و ارزش سهام شرکت اپل، تیم کوک شاهد افزایش چشکگیر دستمزد خود بوده و ماه قبل برای نخستین بار پیروز شد وارد باشگاه میلیاردرهای دنیا گردد.

منبع: اقتصاد ایران

به "اپل نخستین شرکت دو تریلیون دلاری جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل نخستین شرکت دو تریلیون دلاری جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید