نشست مجازی کاخ سفید برای رسیدگی به مشکل کمبود تراشه

به گزارش وبلاگ ساده به نقل از رویترز، این نشست به میزبانی وزیر بازرگانی آمریکا جینا ریموندو و مدیر شورای ملی مالی برایان دیز برگزار می گردد. از جمله موضوعات این نشست می توان به آنالیز تأثیر گونه دلتای ویروس کرونا بر عرضه تراشه و نحوه هماهنگی بهتر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تراشه اشاره نمود.

نشست مجازی کاخ سفید برای رسیدگی به مشکل کمبود تراشه

قرار است نمایندگانی از تی اس ام سی، بی ام و و میکرون تکنولوژی هم در نشست مذکور حضور داشته باشند. کاخ سفید به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره ننموده و تنها اعلام نموده که تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و گروه های صنعتی در نشست مذکور رایزنی خواهند کرد.

کمبود دنیای تراشه به دلیل تعطیلی های مکرر ناشی از دورکاری، شرکت های مشهور خودروسازی را مجبور به کاهش تولیدات خود در سراسر دنیا نموده و این امر بعد از افزایش مجدد تقاضا برای خرید خودرو مشکل آفرین شده است.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا تقاضای خرید خودرو کاهش یافت و در مقابل افراد زیادی خواهان خرید انواع لپ تاپ و تبلت و غیره به منظور دورکاری شدند. همین مساله موجب شد تا تعادل بازارهای مذکور به هم بریزد و بخش اعظم تراشه ها و نیمه هادی های تولیدی در دنیا به سمت بازار محصولات الکترونیک سرازیر گردد.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شخصاً در ماه آوریل با مدیران بعضی شرکت های عظیم فناوری ملاقات نموده و از حمایت خود از قانون گذاری به منظور تأمین بودجه اضافی برای فعالان صنعت نیمه هادی خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست مجازی کاخ سفید برای رسیدگی به مشکل کمبود تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجازی کاخ سفید برای رسیدگی به مشکل کمبود تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید