تور مجازی: کوهستان های آلپ سوئیس

به گزارش وبلاگ ساده، سینت موریتز یکی از مهم ترین منطقه ها اسکی در آلپ سوئیس است. کوهستان های سفیدپوشی که در بروشورهای تبلیغات گردشگری، اینگونه معرفی می گردد: راحتی و آسایش مطلق.

تور مجازی: کوهستان های آلپ سوئیس

این منطقه هواداران زیادی دارد، نه به خاطر رستوران هایی که در راستا پیست اسکی هستند، جایی که با خاویار و قارچ دنبلان ( نوعی قارچ خوراکی گرانقیمت و کمیاب) پذیرایی می شوید و نه به خاطر اجرای زنده گروه های ارکستر و نوازندگان فوق العاده، بلکه به خاطر همه و همه ویژگی های خوبی که دارد.

داستان عکاس ایرپانو

vdaconvention

با شنیدن داستان دوستانم در بازگشت از سینت موریتز سوپرایز شدم. آن طور که می گفتند و طبق شنیده هایم، این ارتفاعات سفیدپوش، 360 روز آفتابی در سال دارد که برای اسکی بازهای حرفه ای مسئله مهمی است. دوستانم تصمیم گرفته بودند یک هفته آنجا بمانند که از شانس خوب آن ها، 5 روز ابری سال، دقیقا در همان روزهایی بود که آن ها در سینت موریتز بودند و یک روز آخر هم، آن طور که انتظار داشتند آفتابی شد.

بار دومی که شگفت زده شدم، زمانی بود که خودم به آنجا سفر کردم. به فروشگاه محلی کوچکی رفتم تا شاید پلیوری بخرم. خوشگل ترینش را از قفسه برداشتم و ناخودآگاه تگ قیمت را چک کردم؛ اینجا بود که برای بار دوم سوپرایز شدم. فورا به یاد لطیفه ای قدیمی افتادم که می گفت: روزی مشتری یک رستوران منو غذا را نگاهی انداخت و از پیشخدمت پرسید: اینها قیمت غذاست یا شماره تلفن؟

پلیوری که چشمم را گرفته بود 6000 یور (حدود 8000 دلار) قیمت داشت. با تماشا قیمت، چهره ام چنان شوک زده شد که فروشنده مودب و مسن فروشگاه قفسه دیگری نشانم داد و گفت آن قفسه مناسب تر است. به سمت قفسه رفتم و قیمت یکی از پلیورها را چک کردم: البته که مقرون به صرفه تر بود؛ فقط 4000 یور ناقابل. پس تصمیم گرفتم، فعلا دست از خرید بردارم و در عوض به شرکت ایرگریشا (AirGrisha Company) زنگ زدم و یک هلیکوپتر برای یک ساعت کرایه کردم؛ به قیمت یک پلیور. در آن پرواز 40 عکس پانوراما گرفتم که 9 تای آن ها در سایت ایرپانو هست.

سینت موریتز

سینت موریتز را پادشاه منطقه ها اسکی آلپ می دانند. خیلی ها از اینجا به عنوان مکانی برای استراحت و آرامش اشراف زاده ها، مولتی میلیونرها، سیاست مداران و تجار سرشناس یاد می نمایند. در حال حاضر ، 5600 نفر سکنه دارد و در پیک ورود جهانگردان، 3000 خدمه و پیشخدمت و هزاران جهانگرد در سینت موریتز ساکن می شوند. اینجا یکی از برترین مکان ها برای آموزش اسکی هم هست: 36 خط قرمز و 135 خط مشکی مکانی بی نظیر برای اسکی بازها و اسنوبردبازهای حرفه ای و حتی افراد مبتدی فراهم می نماید. طول خط های کوهستانی پیست 350 و خط های مسطح 150 کیلومتر است.

tpic.home.news

سینت موریتز را آفتابی ترین نقطه سوئیس می دانند؛ چون سالیانه 322 روز آفتابی دارد. به همین علت است که سینت موریتز، هیچ وقت، حتی پس از سرانجام فصل اسکی، خالی از جهانگرد نمی گردد. در فصول گرم، جهانگردان از تفریحات آبی، پیاده روی، دوچرخه سواری، آب گرم، چشم انداز ها بی نظیر و محیط زیبای آن لذت می برند.

از سینت موریتز تا ایستگاه کورویگلیا را با تله کابین و در ارتفاع 2486 متری می توان طی کرد و از چشم انداز زیبای کوهستان پیز نویر (Piz Noir) لذت برد که 3057 متر بالای سطح دریاست. این راستا شیب دار برای اسکی بازهای حرفه ای بسیار ارزشمند است. چندین منطقه اسکی بسیار شیک به ایستگاه کورویگلیا می رسند، مثل پیز کورواتچ (3451 متر بالاتر از سطح دریا). اینجا یکی از خارق العاده ترین نقاط اسکی سواری دنیاست. راستا آن از میان یخچال های طبیعی می گذرد.

innlodge

در عکس های پانوراما، دو دریاچه آلپ (Silvaplauna و Silsersee) و روستاهای اطراف را می بینید. باد مداومی که معمولا در مالوجاپاس (Maloja Pass, Silvaplauna Lake) می وزد، تخته موج سواران، کرجی سواران و بادبادک بازها را به آنجا می کشاند. در اواخر قرن 19 میلادی، فیلسوف معروف آلمانی، فریدریش نیچه، برای 7 سال در یکی از روستاهای این منطقه زندگی می کرد. او در اطراف دریاچه سیلواپلوانا قدم بر می داشت و از زیبایی های چشم انداز ها اطراف لذت می برد. تابلو یادبودی نیز به افتخار نیچه در آنجا نصب شده است.

در دره اینگدین (Engadin) که 5 کیلومتری با سینت موریتز فاصله دارد و ارتفاعی معادل 1797 متر از سطح دریا دارد، فرودگاه کوچکی به نام سمدان (Samedan) وجود دارد که مرتفع ترین فرودگاه اروپاست؛ فرودگاهی که در گذشته به طور منظم پرواز داشته، اما متأسفانه، در حال حاضر تمامی پروازها به علت سوانح هوایی متعدد لغو شده اند. با این حال، اگر شما هم جزو افراد مایه داری هستید که جت شخصی دارند، می توانید با جت خود در فرودگاه سمدان بنشینید. هوای منطقه، به خصوص در تابستان ها، بسیار سبک است. به همین علت است که هلیکوپترهای سبکتر، معمولا برای نشست و برخاست مشکل دارند و اگر هلیکوپتر پر از بار و سوخت باشد نمی تواند به صورت عمودی بلند گردد؛ آن طور که هلیکوپترها به طور معمول پرواز می نمایند. در عوض باید مانند هواپیما راستای را طی کند و کم کم سرعتش را افزایش داهد تا جایی که آماده پرواز گردد.

suvrettahouse

در حقیقت، وزن بار که معمولا در ارتفاعات معمول مسئله ای ایجاد نمی نماید، در هوای سبک بیشتر می گردد و در این حالت موتور هلیکوپتر ظرفیت لازم برای پرواز عمودی را ندارد.

تصاویر پانوراما

برای تماشا سایر مقالات تور مجازی صفحه اختصاصی آن را در وبلاگ ساده دنبال کنید.

به امید روزی که پیست های اسکی کشورمان، شهرتی چون سینت موریتز پیدا نمایند.

منبع: کجارو / premiumswitzerland.com / airpano.com

به "تور مجازی: کوهستان های آلپ سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: کوهستان های آلپ سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید