جنجال در مجلس انگلیس درباره قانون تازه ضدپناهجویان

به گزارش وبلاگ ساده، قانون ضدپناهجویان با جنجال فراوان در مجلس انگلیس به تصویب رسید.

جنجال در مجلس انگلیس درباره قانون تازه ضدپناهجویان

به گزارش وبلاگ ساده، نمایندگان مجلس انگلیس لایحه ای را تصویب کردند که بر اساس آن، دولت این کشور می تواند پناهندگان را در وسط دریا، متوقف کند تا پناهجویان نتوانند به انگلیس وارد شوند.

بر این اساس، لایحه جنجالی وزارت کشور انگلیس، در نشست امروز مجلس عوام این کشور با 298 رای موافق در برابر 231 رای مخالف به تصویب رسید. براساس قانون ملیت و مرزها (Nationality and Borders)، وزیر کشور انگلیس می تواند بدون اعلام قبلی، حق شهروندی شهروندان غیر سفیدپوست را لغو کند. بعلاوه می تواند از ورود پناهجویان به انگلیس پیشگیری کند.

وزیر کشور انگلیس گفته است این قانون یاری می نماید تا این کشور بر مرز های خود کنترل داشته باشد و مانع ورود مهاجران غیرقانونی گردد. در لایحه دولت محافظه کار انگلیس، قوانین ضد مهاجرت باز هم شدیدتر می گردد و پناهجویان باید در خارج از این کشور، برای پناهجویی درخواست بدهند و به ویژه پناهندگانی که با قایق های کوچک به وسیله آبراهه میان انگلیس و فرانسه به انگلیس وارد شوند، با مسائل بیش تری روبرو خواهند شد.

در پاسخ به ارائه لایحه دولت انگلیس در مجلس عوام، روز چهارشنبه این هفته کمیته حقوق بشر در این مجلس هشدار داد لایحه دولت محافظه کار، با قوانین حقوق بشر در تضاد است. در زمان آنالیز این لایحه دولت انگلیس، عمران حسین، نماینده اسیایی تبار حزب کارگر با انتقاد از تشدید قوانین ضد مهاجرت در انگلیس از بوریس جانسون، نخست وزیر پرسید چه زمان برای اخراج امثال او اقدام خواهد نمود؟

به نوشته روزنامه دیلی میرور، عمران حسین، نماینده حزب کارگر گفت: با این قوانینی که دولت پیشنهاد داده است، به زودی حق شهروندی همه نمایندگان غیر سفید پوست ممکن است لغو گردد و نوبت به اخراج این نماینده مجلس برسد.

شماری از اعضای حزب حاکم محافظه کار در مجلس، با خشم به سخنان نماینده مسلمان مجلس پاسخ دادند و از وی خواستند تا سخنانش را پس بگیرد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز در پاسخ به سخنان نماینده مردم برادفورد در مجلس این کشور گفت: این سخنان، شرم آور است و باید پس گرفته گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جنجال در مجلس انگلیس درباره قانون تازه ضدپناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال در مجلس انگلیس درباره قانون تازه ضدپناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید