سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد کشوری می گردد

به گزارش وبلاگ ساده، رئیس بنیاد شهید و امرو ایثارگران با اشاره به راه اندازی سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد گفت: این سامانه به صورت آزمایشی ابتدا در سازمان مالی کوثر راه اندازی می گردد و بعد از آن در بنیاد شهید اجرایی خواهد شد و در صورتی که نتیجه مطلوبی داشته باشد برای کل کشورعملیاتی می گردد.

سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد کشوری می گردد

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساده، امروز سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد (امصاک) با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل سازمان مالی کوثر در محل سازمان راه اندازی شد.

قرار است این سامانه به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد را در سازمان مالی کوثر بر مبنای شایستگی اجرایی کند. سایت اینترنتی modiran.eco.kowsar@ir برای ثبت نام افراد به ویژه خانواده شهدا در کل کشور است که از امروز می تواند در این سایت ثبت نام و رزومه خود را ارائه نمایند. این سامانه ابتدا به صورت پایلوت در سازمان مالی کوثر راه اندازی شده و قرار است پس از آن در کل کشور اجرایی گردد.

در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از این سامانه برگزار گردید سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تفاوت کشورهایی که رشد نموده اند با دیگر کشورها نه در توسعه فناوری، بلکه در بهبود نظام اداری آنها است. حتی در توصیه های دینی هم درباره نحوه حکمرانی وجود دارد که عمدتا در کشور رعایت نمی گردد.

وی مبنای این سامانه را شفافیت مطرح نمود و گفت: اتفاقا پیش از این هم نظام ارزیابی در کشور بوده است، اما دلیل اینکه پیشرفت های محسوس وجود نداشته، عدم شفافیت آنها است.

هاشمی تأکید کرد: با راه اندازی این سامانه هر اتفاقی که در سازمان مالی کوثر می افتد باید به صورت شفاف منعکس گردد. برای انتخاب مدیران باید آزمون برگزار گردد و شاخصه های دیگری مانند مدرک تحصیلی و نمرات آنها هم ملاک قرار می گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این را هم گفت که در حال حاضر تعداد زیادی از افراد در کشور با معرفی و فشار منصوب می شوند و پس از اینکه این افراد کار را در سازمان ها خراب می نمایند مسئول سازمان باید جوابگو باشد.

به گفته وی استعدادیابی کافی نیست و باید نظام آموزش مداوم در حین کار وجود داشته باشد. حتی روش های کارآموزی و کارورزی برای مدیرانی که انتصاب آنها قطعی شده وجود داشته باشد و در نهایت باید بانک مدیران باشد که مرتب اطلاعات آنها ثبت و ارزیابی گردد.

وی اضافه نمود: متأسفانه اکنون ملاک به کارگیری مدیران رزومه است و آنالیز نمی نمایند که این مدیران در دوره مدیریت خود کار مفید انجام داده اند یا سازمان را بر زمین زده اند.

هاشمی توضیح داد: این سامانه به صورت پایلوت ابتدا در سازمان مالی کوثر راه اندازی می گردد و بعد از آن در بنیاد شهید اجرایی خواهد شد و در صورتی که نتیجه مطلوبی داشته باشد در کل کشور اجرایی می گردد.

وی بعلاوه به سازمان استخدامی کشور پیشنهاد کرد که با توسعه این سامانه کالج استعدادیابی مدیران با همکاری بنیاد شهید راه اندازی گردد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر هیچ گونه سفارشات برای به کارگیری افراد وجود نخواهد داشت و تنها ملاک عمل سامانه خواهد بود.

در ادامه این نشست میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور هم به شایسته سالاری در به کارگیری افراد تاکید نمود و گفت: اجرای چنین سامانه ای عین عدالت و برگرفته از آموزه های دینی است.

لطیفی اضافه نمود: سامانه ای که اکنون در گام دوم انقلاب در کشور اجرایی می گردد مبنای آن عدالت است و باعث می گردد که افراد شایسته و ذی صلاح به کارگیری گردد.

وی پیش بینی کرد که در برابر کارهای تازه مانند این سامانه مقاومت گردد، اما تاکید نمود که سازمان مالی کوثر و بنیاد شهید از هیچ گونه موانع هراس نداشته باشند و کار را ادامه دهند.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا این سامانه در زمان اجرا ارزیابی خواهد شد، گفت: سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد در بازه سه ماهه ارزیابی می گردد و در صورتی که عملکرد خوبی داشته باشد به کل کشور تعمیم خواهد شد. بعلاوه برای مدیرانی که به وسیله سامانه هم انتخاب می شوند نیز نظارت دائم خواهیم داشت.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان مالی کوثر هم که میزبان برنامه بود، به ظرفیت های بالقوه سازمان مالی کوثر اشاره نمود و گفت: برای استفاده از این ظرفیت ها باید ابزاری وجود داشته باشد و در حال حاضر این سامانه بیشترین ظرفیت را در اختیار سازمان خواهد گذاشت.

وی درباره نحوه عملکرد این سامانه شرح داد: همه افراد به ویژه خانواده شهدا می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند و اطلاعات و سوابق خود را درج نمایند.

فخاری اضافه نمود: ابتدا انتخاب عمومی به وسیله سامانه بر اساس شایسته سالاری انجام می گردد و پس از آن مصاحبه های تخصصی صورت خواهد گرفت و در ادامه استعلامات لازم انجام می گردد که همه اینها کمتر از یک ماه برای به کارگیری یک مدیر به طول خواهد کشید.

مدیرعامل سازمان مالی کوثر به نظارت بر سامانه و به کارگیری مدیران اشاره نمود و گفت: کارنامه ها هم در این سامانه ثبت می گردد و فرایند کار به وضوح قابل رویت خواهد شد.

وی اضافه نمود: سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد تریبونی را در اختیار همه افراد قرار خواهد داد و این طور نخواهد شد که بعضی جناح ها بتوانند حرف خود را مطرح نمایند، اما عده ای صدایشان هم شنیده نگردد. در حقیقت این سامانه صدای مردم و همه خانواده شهدا خواهد بود که ظرفیت های تازهی را در سازمان ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد کشوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد کشوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید