وزیر کار: 23درصد مشاغل بعضی از کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی است

به گزارش وبلاگ ساده، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از مشاغل خانگی مطرح نمود که در اکوسیستم اشتغال ایران جای خالی توجه به مشاغل خانگی جدی است و در حالیکه 23 درصد از مشاغل کشورهای پیشرفته کسب و کار خانگی است در ایران گاها به این موضوع نگاه نازلی وجود دارد.

وزیر کار: 23درصد مشاغل بعضی از کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی است

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تشکر از حضور اعضای جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی مطرح نمود: مشاغل خانگی در هر کشوری در اکوسیستم اشتغال مهم اند زیرا سرمایه و منابع مالی کمتری احتیاج دارند.

وی اضافه کرد: با نگاهی دینی به جهت اینکه مشاغل خانوادگی همیشه خانواده محور هستند پس مورد توجه است.

عبدالملکی گفت: در کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی گاها تا 23درصد مشاغل کشورشان را شامل می گردد و برخلاف نظر بعضی توسعه مشاغل خانگی با توسعه کشورها ارتباط مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر بخشی از زنجیره ارزش شان به خانه ها منتقل می گردد و بازی برد برد تعریف می گردد. پس بخشی از فراوری کارخانه دار بزرگ در خانه ها انجام می گردد و این مورد توجه است.

وزیر کار گفت: در اکوسیستم مالی ایران فرصت های بیشماری برای مشاغل خانگی وجود دارد چون تنوع قومیتی و جغرافیایی داریم و خودش خلق نماینده مشاغل محلی است و وسعت سرزمین تعداد زیاد روستا و شهرستان فرصت بالقوه ای است که استفاده نشده است.

عبدالملکی با اشاره مسایلی چون مجوز و بازاریابی و تامین مالی که باعث عقب افتادن مشاغل خانگی شده است، اظهار کرد: در طول 5سال 240هزار مشاغل خانگی ایجاد شده است و باید با حرکت انقلابی کار را پیش ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در دوره نو به اتفاق های اساسی احتیاج داریم، مطرح نمود: دو قانون مهم که یکی در مجلس برای کاهش مجوزها فضای کار مصوب شد و ایجاد تحول می نماید و در شورای عالی اشتغال تصمیم گرفته شد صدور مجوز مشاغل خانگی تسهیل پیدا کند و این دو قانون مهم است که راهگشا خواهد بود.

وی اضافه کرد: فعالیت کسب و کار خانگی به سه دسته تقسیم می گردد و در ده روز آینده هرکدام از حاضرین باید در نهاد خود فهرست مربوطه را پر نموده و معین نمایند. دسته اول مشاغل ممنوعه است. دسته دوم فعالیت هایی که مجاز است اما باید تاییدیه ای تهیه گردد. دسته سوم مشاغلی که شرایط لازم را دارند و مجاز اند که مجوز بگیرند.

بعلاوه افراد شرکت نماینده در این نشست هر کدام از دغدغه های شان در حوزه مشاغل خانگی سخن گفتند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر کار: 23درصد مشاغل بعضی از کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: 23درصد مشاغل بعضی از کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید