100 سالگی هیلتون، غولی که صنعت هتل را متحول کرد

به گزارش وبلاگ ساده، هتل هیلتون را کنراد هیلتون اهل تگزاس تأسیس کرد که به لطف نوآوری ها و حضور بازیگران هالیوود و چهره های سرشناس در آن، تحول چمشگیری در صنعت هتل به وجود آورد.

100 سالگی هیلتون، غولی که صنعت هتل را متحول کرد

کنراد هیلتون، اهل تگزاس بود و در سال 1919 هتلی در شهر سیسکو خریداری و کسب وکاری را شروع کرد که در نهایت به یک امپراتوری چندنسلی تبدیل شد. بعضی از هتل های هیلتون به جای اینکه صرفاً مکانی برای خوابیدن باشند (بااینکه محل خواب هم اهمیت زیادی دارد)، میزبانی چهره های سرشناس را برعهده داشته است و اختراعات جدیدی نیز در کارنامه خود دارد.

یکی از راه های به معروفیت رساندن یک هتل، جذب مهمانان مشهور است و برای تحقق چنین هدفی، این هتل باید در لس آنجلس باشد. هتل های هیلتون به واسطه برگزاری مهمانی های بسیار بزرگ با حضور سلبریتی ها توانستند معروفیت زیادی برای خود دست وپا نمایند. اما این همه معروفیت فقط به مسائل شغلی مربوط نمی شد، در واقع ازدواج کنراد هیلتون با ژاژا گابور و ازدواج پسرش با الیزابت تیلور 18 ساله در سال 1950 نیز در این معروفیت بی تأثیر نبودند.

درحال حاضر، سالن پایکوبی هتل بورلی هیلتون هر سال میزبان جوایز گرمی و گلدن گلوب است و در نتیجه جمعیت زیادی از بازیگران، موسیقیدان ها، کارگردانان، مدل ها و... اغلب در آن جا رزرو می نمایند. آنجلینا جولی در سال 1999 به خاطر نقش آفرینی در فیلم تلویزیونی جیا نامزد شده و قبل از اعلام نتایج گفته بود که اگر برنده گردد، درون استخر هتل می پرد. او برنده شد و به وعده خود عمل کرد.

پروفسور رنتا مک کارتی، سخنران ارشد دانشکده هتلداری کرنل، هتل های هیلتون را نه فقط به خاطر راه اندازی هتل های متعدد ، بلکه برای رعایت استراتژی روابط عمومی مورد ستایش قرار داده است. او می گوید:

تمام آن تبلیغات و اعتبار زمانی رخ داد که خبری از شبکه های اجتماعی نبود. آن ها دائماً در رسانه ها و اخبار بودند. هنگام افتتاحیه هریک از هتل های هیلتون، از همه چهره های مطرح هالیوود دعوت می کردند.

اما محل اجتماع ستاره ها فقط به هالیوود خلاصه نمی شد. اقامت جان لنون و همسرش، یوکو اونو در ماه عسل خود در سال 1969 در اتاق 902 هتل هیلتون، آمستردام را در مرکز توجه رسانه های جهان قرار داد. آن ها در اعتراض به جنگ به مدت دو هفته در تخت صلح ماندند و مدتی بعد همین اقدام را در هتل فرمونت ملکه الیزابت مونترال تکرار کردند. لنون بعدها شعر آهنگ تصور کن را روی کاغذی با مارک هیلتون با خطی کج ومعوج در هتل نیویورک هیلتون میدتاون نوشت.

نوآوری های هیلتون

هیلتون نوآوری هایی را نیز در تاریخ خود دارد. در واقع، اولین تهویه مطبوع و اولین هتل فرودگاهی (در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو) متعلق به هیلتون است و یک زمانی رکورددار بزرگ ترین هتل جهان، یعنی هتل والدورف آستوریا، نیز بود. اما همه نوآوری های هیلتون به اتاق های آن محدود نمی گردد. هتل Caribe Hilton در سان خوآن پورتوریکو، همان جایی بود که نوشیدنی پینیا کولادا ابداع شد. دستور اصلی این نوشیدنی را رومن مانچیتو ماررو در سال 1945 ارائه کرد و بعدها به عنوان نوشیدنی رسمی این جزیره انتخاب شد.

دان واسیولک، تحلیلگر ارشد سهام در شرکت سرمایه گذاری مورنینگ استار است که هیلتون، سایر برندهای مشابه و همین طور سایت های آنلاین رزرو سفر را به منظور آنالیز اوضاع و احوال صنعت گردشگری تحت نظر داشته است. او می گوید:

هیلتون در زمینه فناوری یک قدم از بقیه جلوتر است. آن ها از پیشگامان استفاده از کلیدهای دیجیتالی اتاق هستند، اپلیکیشنی که به واسطه آن، مسافر می تواند ویژگی های مختلف اتاق را براساس سلیقه خود تغییر دهد. هیلتون بعلاوه یکی از اولین هتل های جهان بود که با ثبت نام اعضای وفادار و ارائه امکان رزرو مستقیم به آن ها، خیلی جدی به کارزار بازاریابی مستقیم پیوست.

طبق اعلام مورنینگ استار، هیلتون 12.5 درصد از کل اتاق های هتل در ایالات متحده آمریکا و 5.2 درصد از کل اتاق های هتل جهان را در اختیار دارد.

ناکامی های هیلتون

هیلتون نیز مانند هر شرکت دیگری، ناکامی هایی نیز داشته است. این هتل ها در سال 1963 نوشیدنی ای به نام Lady Hilton را مخصوص مسافران تاجر خانم که به صورت انفرادی سفر می کردند، سرو کرد. این ایده بازنده شد و تداوم نیافت، زیرا هیلتون متوجه شد که مسافران انفرادی خانم روبه افزایش است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "100 سالگی هیلتون، غولی که صنعت هتل را متحول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 سالگی هیلتون، غولی که صنعت هتل را متحول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید