با خودروهایی با پنل های خورشیدی آشنا شوید! صنعت خودرو، تخت گاز به سمت فناوری

به گزارش وبلاگ ساده، هیوندایی این شرکت کره ای فراوری خودرو می گوید اگر این پنل خورشیدی برای 6 ساعت در معرض نور خورشید قرار بگیرد، 60درصد انرژی باتری این خودرو تامین می گردد. در واقع با این پنل خورشیدی این خودو می تواند سالانه حدود 1300کیلومتر تردد کند. قرار است گزینه پنل خورشیدی را به طور اختیاری در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

با خودروهایی با پنل های خورشیدی آشنا شوید! صنعت خودرو، تخت گاز به سمت فناوری

خودرو با پنل خورشیدی؛ به محیط زیست یاری می نماید؟

هیوندایی می گوید در این خودروها با استفاده از انرژی خورشیدی، مقدار بازدهی سوخت افزایش و مقدار انتشار گاز دی اکسید کربن کاهش پیدا می نماید.

اما بعضی از کارشناسان مخالف این موضوع هستند، چراکه این سلول های خورشیدی به وزن و قیمت خودرو استفاده می نمایند و شاید در جهان واقعی باز هم مقدار بازدهی آنها کاهش پیدا کند. به همین علت این شرکت خودروسازی میخواهد تا در آینده پنل های خورشیدی فراوری کند وزن آنها بسیار کم است.

قرار است این خودرو در آمریکا شمالی و کره به فروش برسد و هیوندا هیچ برنامه ای برای فروش آن در منطقه ها دیگر ندارد. اما هیوندایی اولین شرکتی است که اینکار را انجام داده و شرکت های خودروسازی دیگر هم این اقدام را انجام داده اند و حتی در خودرو برقی کارما رورو انرژی خود را انرژی خورشیدی تامین می نماید.

خودرو خورشیدی؛ رویایی که واقعی می گردد؟

استفاده از انرژی خورشیدی برای حرکت خودروها رویایی بود که ایده ای است که برای رهایی از آلودگی هوا و کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای سال هاست شرکت های خودروسازی در پی محقق کردن آن هستند. بعلاوه در مقایسه با خودروهای برقی هم این نوع ماشین ها مزیت هایی دارند؛ دیگر احتیاج نیست برای شارژ آن در پی محل های مخصوص شارژ خودرو بگردید.

به همین علت برای اولین بار در سال 1995 شرکت جنرال موتور خودروی 38 سانتی متری ایجاد کرد که انرژی آن از نور خورشید تامین می شد.

اما در چند سال اخیر بعد از اقداماتی که انجام شد بعضی از دانشمندان اعلام کردند که داصلا ساخت خودرو خورشیدی که افراد به طور روزانه از آن استفاده نمایند و هیچوقت آن را به طور برقی شارژ ننمایند موضوعی غیر ممکن است.

جیانیاکومو میناک استاد دانشگاه بولونیا در این رابطه به سایت وایرد گفت: این خودروها مدعی می شوند که می توانند به وسیله سلول های خورشیدی 860 وات انرژی فراوری نمایند، این 1.15 اسب بخار است، در حالی که کل قدرت این خودرو 122 اسب بخار است.

در واقع برای جبران 120 اسب بخار دیگر افراد مجبور هستند که ماشین خود را شارژ نمایند، موضوعی که نشان می دهد خودرو آنها بیشتر برقی است تا خورشیدی.

شاید اگر شما خودروتان را 8 ساعت هنگامی که در محل کار هستید زیر نور خورشید قرار بدهید بتوانید از آن برای بازگشت به خانه بهره ببرید، اما این موضوع به 8 ساعت تابش مستقیم آفتاب احتیاج دارد اتفاقی که شاید هیچ زمانی رخ ندهد.

سال نوری؛ خودرویی که همه معادلات را به هم می زند

اما حالا استارت آپ هلندی سال خورشیدی، یک خودرو خورشیدی به همین نام فراوری نموده که همه معادلات را به هم زده است. به ازای هر ساعت شارژ شدن این خودرو می تواند حدود 12 کیلومتر تردد کند. این مقدار برای تردد روزانه افراد کافی است.

لکس هفسلوت، مدیرعامل این شرکت در این رابطه شرح داد: احتمالا در تابستان های هلند شما بتوانید بدون احتیاج به شارژ کردن برای 2 ماه از سال نوری بهره ببرید. ه این در شرایطی است که شما به مقدار میانه از خودرو خود بهره ببرید.

در واقع این شرکت معادله سخت خودروهای خورشیدی را با افزایش بازدهی باتری و پنل های خورشیدی حل نموده است.

این خودرو قرار است در سال 2021 وارد مرحله فروش بگردد، با قیمتی حدود 150هزار یورو. این قیمت زیاد سال نوری موضوعی است که نشان می دهد هنوز رویای استفاده از خودروهای خورشیدی به طور کامل واقعی نشده است.

منبع: ایرنا زندگی

به "با خودروهایی با پنل های خورشیدی آشنا شوید! صنعت خودرو، تخت گاز به سمت فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خودروهایی با پنل های خورشیدی آشنا شوید! صنعت خودرو، تخت گاز به سمت فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید