خبرنگاران بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام جاده مریوان - سنندج نیاز است

به گزارش وبلاگ ساده، سنندج - خبرنگاران - نماینده و مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بهره برداری اولیه از جاده جدید سنندج - مریوان بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خبرنگاران بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام جاده مریوان - سنندج نیاز است

سید حسین میرشفیع روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جاده جدید سنندج مریوان در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساده گفت: چند مورد از پروژه های مهم کشور هم اکنون در استان کردستان در دست اجرا بوده شامل راه آهن سنندج - همدان، فرودگاه سقز، جاده سنندج - مریوان، کرویدر غرب کشور که از جنوب استان تا شمال استان را در بر می گیرد است.

وی اضافه نمود: بانتظار داریم سال جاری تخصیص اعتبارات به موقع اتفاق بیفتد تا بتوانیم بخشی از مطالبات پیمانکارانی که مطالبات زیادی دارند را پرداخت کنیم و امروز هم بازدید در این راستا انجام شد تا اگر مسئله ای در فرایند اجرای پروژه ها وجود داشته باشد به وزیر انعکاس داده تا وی مستقیما وارد شده و مسائل را برطرف کنند.

کننده و مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص جاده مریوان سنندج نیز گفت: این جهت ارتباطی که یکی از پروژه های مهم راه و شهرسازی در استان کردستان است که علاوه بر اعتبار 200 میلیارد تومانی برای بهره برداری اولیه آن، یک اعتبار جداگانه ای برای تقاطع های مختلف آن و بهسازی بخش های آن نیاز هست که باید تخصیص داده شود.

وی یادآور شد: هم اکنون قرارداد سرانجامی این جهت در تقاطع گاران به طول 288 متر با 30 متر ارتفاع با اعتبار 80 میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون این جهت دارای چهار پیمانکار و مشغول بکار است که تلاش می کنیم تا سرانجام سال جاری این جهت بازگشایی شود.

میرشفیع با بیان اینکه راه آهن سنندج همدان یکی از طرح های مهم و مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است اضافه نمود: تمام توان و تلاش دولت بر این است که راه آهن سنندج - همدان سال جاری به بهره برداری برسد و هم اکنون بخشی از ریل گذاری این پروژه اجرا شده و باتوجه به اینکه یکی از بخش های پرخرج و هزینه بردار آن همین ریل گذاری است نیازمند تخصیص اعتبارات زیادی برای آن هستیم تا بتوانیم این پروژه را هم به اتمام برسانیم.

وی یادآور شد: کرویدر غرب به شمال یکی از پروژه های مهم کشور است که حدود 400 کیلومتر است و برآورد اولیه آن 900 میلیارد تومان است ولی باتوجه به رشد قیمت ها در هرسال میزان اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه معین نیست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام جاده مریوان - سنندج نیاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام جاده مریوان - سنندج نیاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید