خبر فوری، مبلغ یارانه ها تغییر کرد، یارانه نو فردا به حساب خانوارها واریز می گردد؟

به گزارش وبلاگ ساده، گویا قرار است مبلغ کلیه یارانه ها اعم از یارانه نقدی و معیشتی یکی گردد و همه در قالب یک یارانه واحد به حساب سرپرستان خانوار واریز گردد. اما تغییرات نو شامل چه مواردی است و یارانه نو از چه زمان واریز می گردد؟

خبر فوری، مبلغ یارانه ها تغییر کرد، یارانه نو فردا به حساب خانوارها واریز می گردد؟

پیگیری های وبلاگ ساده از وزارت کار، وزارت اقتصاد و سازمان هدفمندی یارانه ها گویای این مطلب است که مبلغ یارانه نقدی به زودی تغییر می نماید. یک گمانه این است که تغییر مبلغ یارانه ها ممکن است از فردا 20 اردیبهشت ماه اعمال گردد و مردم فردا به جای یارانه نقدی 45 هزار تومانی، یارانه نو دریافت نمایند. گمانه دیگر این است که یارانه نقدی فردا واریز نگردد و یارانه نو ظرف یک هفته آینده واریز گردد.

قرار است ابراهیم رئیسی امشب در گفتگوی زنده خبری خود با مردم جزئیات این خبر را اعلام کند.

از دیگر تغییراتی که در یارانه ها رخ می دهد تغییر شیوه دهک بندی مردم است. گویا وزارت کار در ماه های گذشته شناسایی دهک های جمعیتی و افراد واجد صلاحیت برای دریافت یارانه را شروع نموده و اکنون به جمع بندی نهایی رسیده اند.

مبلغ یارانه نو چقدر است؟

مبلغ یارانه نو معین نیست اما پیگیری های وبلاگ ساده نشان می دهد کلیه یارانه هایی که دولت تا کنون پرداخت نموده اعم از یارانه8 نقدی، معیشتی، مناسبتی و یارانه نان با تجمیع می گردد.

روز گذشته محسن رضایی بیان کرد مبلغ یارانه نو 300 و 400 هزار تومان است. سه دهک اول جامعه یارانه 400 هزار تومانی دریافت می نمایند و دهک چهارم و پنجم مشمول یارانه 300 هزار تومانی می شوند.

البته محسن رضایی گفته بود که عدد نهایی یارانه ها هنوز نهایی نشده و منتظر نظرات کارشناسی هستند. گویا ظرف یک روز کارشناسان به نتیحه رسیدند و حالا قرار امشب نتیجه نظرات کارشناسی امشب به وسیله رئیس جمهور اعلام گردد.

اما اگر مبلغ یارانه و دهک های مشمول آن بر اساس گفته محسن رضایی باشاد، تنها پنج دهک یارانه می گیرند و یارانه پنج دهک بالای جامعه قطع می گردد. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و 600 هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان یارانه می گیرند.

اما سایر یارانه ها از جمله یارانه نقدی، معیشتی، یارانه نان و گوشت و …. حذف می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "خبر فوری، مبلغ یارانه ها تغییر کرد، یارانه نو فردا به حساب خانوارها واریز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر فوری، مبلغ یارانه ها تغییر کرد، یارانه نو فردا به حساب خانوارها واریز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید