دلیل اینکه مردها جزئیات را فراموش می نمایند چیست؟

به گزارش وبلاگ ساده، مردان در زندگی بنا به دلایلی جزئیاتی مانند تولد همسرشان را فراموش می نمایند که بد نیست دلایل آن را بدانید.

دلیل اینکه مردها جزئیات را فراموش می نمایند چیست؟

به گزارش وبلاگ ساده به نقل از وبلاگ ساده ، پرابو لازاروس، مشاور خانواده، می گوید: یکی از موضوع هایی که در ذهن مردان نهادینه شده، این است که آن ها تأمین نمایندگان احتیاج های زنان و فرزندان و محافظان زندگی هستند و به همین دلیل، جزئیات را فراموش می نمایند.

زنان باید قبل از عصبانی شدن به خاطر فراموش کاری شوهرشان، به خود یادآوری نمایند که تا مدتی پیش، تمام کاری که همسرشان قبل از رسیدن به خانه باید انجام می داد، رساندن جسم خسته اش به خانه خود بود، جایی که زن و فرزندش منتظر او بودند تا خرجی و غذایی بیاورد و زمانی را برای بودن و تفریح با خانواده اش بگذراند که این، تنها یکی از مسئولیت های مرد بود که او پس از سیر شدن شکمش و رفع شدن احتیاج های اولیه بیولوژیکی اش، در سایه درخت عظیمی دراز می کشید و فقط در صورت تهدید اعضای خانواده اش از خواب بیدار می شد.

این رفتار، نسل به نسل در ژن مردان گشته و در طی قرن ها، در ذهن مردان ریشه دوانده، اما تکامل انسان باعث ایجاد تغییراتی در شرایط شده است و با این وجود، باز هم این تحول با انتظار هایی که زن ها از همسر خود دارند فاصله زیادی دارد. زیرا اغلب مردان هنوز بر این باورند که رفتن به محل کار، گذاشتن غذا روی میز و تأمین احتیاج های اولیه زنشان، تنها هدف زندگی آن ها است.

همه زن ها می دانند که در طول دوران نامزدی و حتی چند سال پس از ازدواج، شوهرشان بهترین خاطرات را در ذهن آن ها به جای گذاشته است که این ثابت می نماید، اغلب مرد ها حتی به کوچک ترین جزئیات هم در رابطه زناشویی خود توجه دارند، اما شاید سوالی که در این خصوص مطرح گردد این است که چرا مردان با گذشت چند سال از ازدواجشان، تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج خود را فراموش نموده اند؟ آیا این نشان می دهد که مردان بی عاطفه اند؟

حقیقت این است که در روز های ابتدایی آشنایی، مردان تمام کوشش خود را می نمایند تا محبت زن را به خود جلب نمایند و این مقوله برای آن ها یک چالش عظیم به حساب می آید. اما بعد از اینکه مردان به این هدف دست یافتند، چالش های عظیمتر و سخت تری مقابل آن ها قرار می گیرد که این مراحل سخت، خارج از قلمرو همیشگی شان است.

اغلب مردان از این حقیقت اطلاع کافی ندارند که فراموش کردن جزئیات کوچک تا چه اندازه می تواند برای زن ها گران تمام گردد تا جایی که تلقی آن ها از این موضوع این است که در رابطه زناشویی شان یا عشقی وجود ندارد و یا این که عشق میان آن ها بسیار کمرنگ است.

به همین خاطر، مرد ها همواره تاکید می نمایند که آن ها به سختی، کار و کوشش نموده اند تا در حد توانشان بتوانند بهترین ها را برای زن و فرزند خود تهیه نمایند. در این میان، اگرچه اغلب آن ها به دلیل این موضوع با نارضایتی همسر خود روبه رو شده اند، امّا باز هم متوجه کار اشتباه و یا سهل انگاری خود نشده اند.

با این وجود باید آنالیز کرد که آیا این موضوع بدان معناست که زنان هیچ گونه انتظاری از همسرشان برای به خاطر سپردن جزئیات را ندارند؟ در پاسخ باید گفت به دلیل پویایی اجتماعی و فشار های وارده از سوی هم سن و سال ها، زن ها همواره انتظار دارند که همسرشان علاوه بر رفع کردن احتیاج های خانواده، به مسائل دیگری، چون جزئیات زندگی و هر آن چه که به عنوان یک الگوی رفتاری مناسب در جامعه مرسوم است، توجه کافی داشته باشند.

راه چاره این مسائل چیست؟

راه چاره این مسائل کاملا آسان است؛ به طوری که مردان می توانند برای این کار یک تقویم یا سررسید تهیه نمایند تا در آن، مناسبت ها و روز های مهم زندگی خود را علامت بزنند و در کنار آن روز ها نیز، هدیه های مورد علاقه همسرشان مانند ادکلن، گل یا وسیله مورد علاقه او را یادداشت نمایند و علاوه بر این، به عنوان یک شرط احتیاط، مرد می تواند کاری کند که همسرش، این مناسبت های جزئی یا اصلی را فراموش کند تا بتواند با غافلگیر کردن، او را راضی کند.

مردان باید کوشش نمایند تا تمام اتفاق و مناسبت ها و حتی جزئی ترین مسائلی که از نظر شریک زندگیشان مهم است را به خاطر بسپارند و این کار را به یک عادت تبدیل نمایند تا همه چیز را در زمان مقرر خود، به یاد آورند. چرا که با این رفتار ثابت می نمایند حواسشان به همسرشان است و زن ها هم متوجه می شوند که برای شوهر خود تا بسیار اهمیت دارند.

اگر یک مرد، شوهر و پدری مسئولیت پذیر است، به طور منطقی می توان گفت که یک انسان خوب هم است که برای رفع کردن احتیاج های خانواده اش، بسیار کوشش می نماید. بنابراین، زن ها نباید برای فراموش کردن بعضی از مناسبت ها از سوی شوهرشان، به او خرده بگیرند، بخصوص زمانی که این مشکل کوچک، راه چارهی به این سادگی دارد و زن ها می توانند به شوهرشان یاری نمایند تا این مناسبت ها و روز های خاطره انگیز برایشان یادآوری شده و به یک عادت خوب در ذهنشان پرورش یابد.

منبع: جام جم آنلاین

به "دلیل اینکه مردها جزئیات را فراموش می نمایند چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اینکه مردها جزئیات را فراموش می نمایند چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید