لازمه پیشرفت استان بوشهر توسعه بنادر این استان است

به گزارش وبلاگ ساده، معاون اول رئیس جمهور گفت: لازمه پیشرفت استان بوشهر توسعه بنادر این استان است.

لازمه پیشرفت استان بوشهر توسعه بنادر این استان است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ساده، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ملاقات با نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی از استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی کشور یاد کرد و گفت: مردم استان بوشهر بعنوان پایتخت انرژی کشور نباید با بعضی محرومیت ها و کاستی ها روبرو باشند و ضروری است راه چاره هایی برای برطرف مسایل و ایجاد رضایتمندی در مردم این استان تدوین گردد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تأکید بر لزوم عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی سرمایه گذاران طرح ها و پروژه های اقتصادی اعلام نمود: پذیرفته نیست مردمی که ساکن مناطق پیرامونی طرح ها و پروژه های عظیم اقتصادی هستند از امکانات بی بهره باشند و ضروری است که سرمایه گذاران این طرح ها به مسئولیت اجتماعی خود در قبال ساکنین این مناطق عمل نمایند.

جهانگیری با اشاره به پروژه راه آهن بوشهر و منابع اقتصادی مورد احتیاج برای تکمیل و اجرای این طرح اعلام نمود: برای سرعت بخشیدن به فرایند اجرای این پروژه باید به دنبال منابع اقتصادی مطمئن و تکمیل هر چه سریعتر این طرح به وسیله فاینانس باشیم چرا که اگر منتظر باشیم تا این پروژه با منابع و بودجه دولت عملیاتی گردد، ممکن است به دلیل محدودیت های بودجه، مدت زمان زیادی برای آن سپری گردد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به درخواست مردم استان بوشهر در مورد اجرا و تکمیل فاضلاب بعضی شهر های استان بوشهر، گفت: دولت کوشش خواهد نمود با تخصیص منابع اقتصادی، طرح های فاضلاب این شهر ها را تا انتها دولت تکمیل نموده و به اتمام برساند.

جهانگیری لازمه پیشرفت و ترقی استان بوشهر را توسعه بندر بوشهر و سایر بنادر این استان دانست و گفت: باید با اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلو دریافت کشتی های با ظرفیت بیش از 50 هزار تن در این بندر فراهم گردد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به روستا های استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که در جلسه حضور داشت خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی را برای بهبود شرایط روستا های استان بوشهر و ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این روستا ها اختصاص دهد.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد با همدلی و هماهنگی خوبی که میان مسئولین اجرایی استان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تمرکزی جدی بر طرح ها و پروژه های اصلی استان معطوف گردد تا ضمن برطرف مسایل و موانع پیش رو، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر استان بوشهر در زمینه های مختلف باشیم.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، استاندار بوشهر گزارشی از آخرین شرایط استان و طرح های در دست اجرا ارائه کرد و به تشریح اقدامات اجرا شده و نیز شرایط کرونا در این استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به بیان دغدغه ها و نظرات خود در مورد استان بوشهر پرداختند و مهم ترین و اصلی ترین احتیاج ها و چالش های استان را مطرح کردند.

اجرا و تکمیل پروژه راه آهن بوشهر، توسعه بنادر استان، تکمیل فاضلاب بعضی شهر های استان بوشهر، پرداخت عوارض آلایندگی مطابق قانون و بر اساس نظر کارشناسی، سرمایه گذاری برای توسعه صنعت توریسم و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان از جمله دغدغه ها و درخواست های نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لازمه پیشرفت استان بوشهر توسعه بنادر این استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لازمه پیشرفت استان بوشهر توسعه بنادر این استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید